luni, 8 aprilie 2019







DE  8  MARTIE,

  DIN  TOATA INIMA,  

MULTE  ZAMBILE PENTRU

 CITITOARELE  MELE  !

“Licitaţie pentru trenurile magistralei de metrou Drumul Taberei – Pantelimon”




   I-auzi una ! La Radio Romania Actualitati, vineri dimineata parca, au comis stirea din titlu. Si eu adug la stire “Lung prilej de vorbe si de ipteze !” vezi Toparceanu “In jurul unui divort”.
   Dar stirea de la radio mai detaila si ca se vor cumpara vagoane cu un desing vechi, depasite si FARA CLIMATIZA !!! Auzi ! 
  Si m-am dat mult cu metroul. In zilele caniculare cand iti venea  de caldura sa-ti scoti limba din gura sa o bagi in buzunar si pe peroanele metroului era o zapuseala, cu tot aerajul statiei.  Care aeraj ? Acum vre-o doi ani am coborat  in statie la Universitate.  Un fum de vedeai om cu persoana dar nu era de ignorat. Lumea nu se impacienta, statea cumintica pe peron asteptand fiecare trenul (rama de metrou ca sa pastram culoarea locala). Dupa vre-o jumatate de ora sau o ora, nu mai stiu exact, cand am revenit la metrou in aceiasi Statie de la Universitate fumul disparuse dar ramase un miros persistent de cauciuc ars, mase plastice etc. Deci nu un incendiu ci un arc electric cum ne-au luminat Metrorex-ul. Si iar zic ca m-am dat mult cu metroul, ani de zile, in toate palierele orare si toate anotimpurile. In zilele caniculare cand iti venea,  de caldura, sa-ti scoti limba din gura sa o bagi in buzunar pe peroanele metroului era o zapuseala, Care aeraj ? Climatizare...aia ce mai e ? Mda !
 …dar sa nu ne indepartam. Licitatie ? De ce ?  Se vor cumpara la preturile cele mai mari si la  calitatea cea mai proasta ca asta este traditia la romani. Nu ma credeti ?  Hai sa ne uitam inapoi :

  - S-au cumparat trenuri noi de metrou prin 2014, mai late decat peronul. S-au taiat peroanele ca sa fie functionale, dar ce mai conteaza.

 - La Suprafata, RATB-ul pe vremea Primariei lui Videanu a cumparat 500 autobuze fara climatizare. Eu l-am auzit la televizor cand a zis ca nu sunt economice cele cu climatizare ca se deschid usile des si  se pierde climatizarea. Dar eu am circulat cu autobuzele-Videanu. Constructiv ele erau proiectate cu climatizare, gemuri de sus, care se pot deschide sunt de dimensiunile ambrazurilor de cazemate, late de o palma. Am circulat atat cu ele si pe caldurile toride pe care le pateste Bucurestiul la amiaza in lunile caniculare. Ei bine mori de caldura. Curg fluvii de transpiratie pe tine. Curge apa pe tine prin toti pori si gaurile pe care le ai in dotare. Toate geamlacurile astea sunt deschise dar nu se simte nimic. Nu le-au scos din circulatie, cel putin pana acum doi ani, merg in paralel cu cele cu climatizare.

-  Afacerea Skoda la 1922

- anterior lui 1900 Caragiale intr-o schita aparuta in periodice intitulata “Calendar” scria:
“DECEMBRE, 31 zile — ziua de 9 ore — noaptea de 15.
La 4, pătrarul din urmă; la 13, luna nouă; la 19, pătrarul întâi; la 27, luna plină.

  Gerul îngheață becurile felinarelor pe ulițe. Primăria hotărește a așeza la fiecare răspânte câte o sobă de tuci. Un amic al guvernului va fi însărcinat, fără leafă, numai cu diurnă, să meargă la Paris spre a cumpăra sobele, cari vara vor putea servi și la altceva.”

 Ca asa-i la noi. Aia care le contracta ce merg ei cu mijloacele de trasnsport in comun ? NU ! Asta le rezerva pulimii aaa, prostimii !

Schengen un "loc prea îndepărtat"

   .. .ca să parafrazez titlul unei celebre cărți dar și un film. Că suntem cetățeni de mâna a II-a bla, bla  bla. Dar chiar  Suntem cetățe...